Archives

marraskuu, 2014

Turvakonttori muuttaa putkiremontin alta

This will be replaced with the Google Map.

Turvakonttori muuttaa uusiin tiloihin Espoon Otaniemeen Servin Maijan tie 3 osoitteeseen joulukuun 1. päivä. Muuto ei vaikuta toimintaamme. Pääsemme palaamaan Tapiolaan alkukesästä 2015.

Laadukas video myy puolestasi

Useiden kansallisten ja kansainvälisten mediatutkimusten mukaan laadukas verkossa tapahtuva videomarkkinointi on kustannustehokasta. Kaikki indikaattorit puhuvat tämän puolesta. Video on kustannustehokas media. Miksi kuitenkin myyjät edelleen painattavat mainoksiaan kalliiseen printtimediaan ja pönöttävät messuilla?

Ennen videotekniikan digitaalista murrosta laadukkaan videon tekijät olivat harvinaisuuksia. Tuotantokelpoinen kalusto oli todella kallista ja sitä piti olla käyttämässä määrätty osaajajoukko. Jakelukanavanakin oli vain televisio tai kädestä käteen jaettavat videotallenteet. Tuo aika on kauan aikaa sitten ollut jo ohitse. Videon tekijöitä on nykyään kuin sieniä syyssateilla ja tämä näkyy myös hinnoittelussa. Referenssit ja tekijän tyyli ovat helposti videopalvelimilta tarkastettavissa. Videofirmojen tuottajat ovat nykyään paljon muutakin kuin baskeripäisiä taiteilijoita. He ymmärtävät tuotteiden rakenteita ja sopivia ilmaisutapoja eri kohderyhmille ilman pidempää kädestä pitämistä. Silti kokeneemman kaartin ostoista päättäjät eivät ole mieltäneet – väitän että vanhoihin tai vääriin mielikuviin tai kokemuksiin perustuen – videota vieläkään kustannustehokkaaksi tai videoihin liittyvää palvelua helpoksi ostaa. Suosittelen heittämään nämä uskomukset romukoppaan ottamalla yhteyttä johonkin laadukkaaseen tuotantoyritykseen. Laadukkaan online-videon tekeminen on nykyään oikeasti edullista ja ostaminen on helppoa.

Videomarkkinointi tehoaa

Edullinen eurokin on silti aina euro. Mitä sillä videoissa saa? Mietitään videomediaa ostajan kannalta. Haluatko sinä kuluttajana tai b-to-b-ostajana lukea pitkiä monologeja tuotteen ominaisuuksista paperilla tai verkkosivuilta? Vai haluaisitko nojata taaksepäin ja nauttia informatiivisesta ja ytimekkäästä videoshowsta silloin kuin se sinulle parhaiten sopii? Entäpä video tuotteen markkinoijan kannalta? Video on äärimmäisen monikäyttöinen lopputuote. Digitaalisessa formaatissa sen jakelukanavat ovat lähes loputtomia. ROI-fanaatikoillekin löytyy lähes ehtymätön määrä tilastotietoa. Videon voima ostopäätöksen synnyttämisessä tai tukemisessa on tutkitusti aivan eri luokkaa muihin medioihin verrattuna.

Kun yrityksen toiminnan, tuotteen tai referenssit voi kiteyttää muutamalla tonnilla videoon niin miksi maksaa sanomalehden kertailmoitushuvista tähän verrattuna nelinkertaisia summia? Ja hei – mikä muu media on takuuvarmasti vielä kymmenen vuoden päästä yhtä merkityksellinen kuin elävä kuva?

(Videokonttori on osa  Turvakonttoria, täyden palvelun viestintätoimistoa)

www.videokonttori.fi