Tuotteistaminen

Easy! Palveluiden tuotteistaminen on yksinkertaisimmillaan palvelun ostamisen helppoutta  ja tuottamisen keveyttä. Työnä se on palvelujen tarkempaa määrittelyä, täsmentämistä ja profilointia. Tuotteistaminen näkyy viivan alla pienentyneinä tuotannon kustannuksina sekä kasvaneena myyntinä.

Tuotteistaminen_380_web_150_Kaksi_brochure 1.0

Tavoitteellisesta palveluiden markkinoinnista on kenties turha puhua ilman, että palveluiden tuottaminen ja myyminen olisi tarkkaan mietitty. Kun puhutaan tuotelinjoista, tuoteperheiden keskinäisistä suhteista ja niiden tavoitteellisesta myymisestä, on tuotteistaminen miltei välttämätöntä. Epämääräiset palvelulupaukset – ja kuvaukset eivät houkuttele asiakkaita. Asiakkaillenne tuotteistettu palvelu viestii kokemuksesta.

Tuotteistaminen_spread.cropped.web
Tuotteistamisen palvelumme

Tuotteistaminen tapahtuu yleensä moduuli kerrallaan palvelu palvelulta ja lisäpalvelu lisäpalvelulta. Turvallisuuspalvelun modularisoinnin ei tarvitse olla vakioitua elementti elementiltään. Turvallisuuspalvelun kappalemyynti ei siis välttämättä ole tuotteistamisprosessin ainoa toivottu lopputulos. Enemmänkin puhuisimme tuotteistamista ohjaavasta ajattelumallista.

Tuotteistamisen tavoite on saavutettu, kun turvallisuuspalveluun kuuluvat olennaiset elementit ja prosessit ovat dokumentoitu ja sparrattu. Palvelun myyminen sekä tuottaminen on saatu vaivattomaksi. Tuote kannattaa päivittää ja edelleen kehittää projektin jälkeen kerätyn myyntidatan ja saadun asiakaspalautteen mukaisesti moduuli kerrallaan.

Turvakonttori tarjoaa tuotteistamista asiakkailleen joko osana tavoitteellisen markkinoinnin kokonaisratkaisua tai erillisenä konsultointipalveluna. Kokonaisratkaisuissa tuotteita käsitellään niiden kokonaisissa elinkaarissa. Markkinointi on osa tuotetta. Kerromme tuotteistamisestamme ja näistä vaihtoehtoista teille mielellämme lisää.

Kysy tarkemmin tuotteistamisestamme